روحیة مشارکت و تعهد منجر به هم افزایی و پیشرفت جامعه می گردد

استاندار کرمانشاه :


روحیة مشارکت و تعهد منجر به هم افزایی و پیشرفت جامعه می گردد استاندار کرمانشاه گفت: داشتن روحیة مشارکت و تعهد توسط شهروندان منجر به هم افزایی و پیشرفت جامعه می گردد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری‘ مهندس سید دادوش هاشمی امروز چهارشنبه مورخ بیست و یکم دیماه در جشنواره شهروند برتر (تجلیل از افراد موثر در کنترل اجتماعی) که با حضور فرماندهان انتظامی استان کرمانشاه و جمعی از مدیران استان در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد‘ افزود: در دین مبین اسلام و قرآن کریم سفارشات زیادی در خصوص نیکی کردن‘ انتخاب راه درستی و پاکی و خدمت به همنوع گردیده است و خداوند متعال پیامبران و قرآن را برای هدایت انسان ها جهت دوری از کج روی ها نازل ساخت.

وی اظهار داشت: بعد از پیامبران‘ ائمه اطهار(ع) هستند که جامعه را به سمت پاکی ‘ نظم  ودرستی رهمنون نمودند و بعد از ائمه اطهار(ع) نیز این وظیفه به عهدة ولی فقیه گذاشته شده که انسان ها را هدایت نمایند بنابراین با تشریح و تبیین درست دین اسلام بهترین انسان ها پرورش داده خواهد شد و سرمایه اجتماعی نیز شکل خواهد گرفت که در چنین جامعه ای شهروندان رعایت حقوق یکدیگر را خواهند نمود.

وی با بیان اینکه بدون مشارکت مردم ‘ جامعه به دست افراد سوء جو می افتد‘ ادامه داد: با مشارکت مردم ‘ جامعه دارای نظم‘ امنیت‘ آسایش و پیشرفت و توسعه می گردد اما اگر بی تفاوت باشیم افراد سود جو از این موقعیت استفاده نموده و اهداف خود را پیش خواهند برد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر این مطلب که روحیة مشارکت و تعهد در جامعه باید افزایش یابد گفت: کشوری که سرمایه دار است یک کشور خوب محسوب نمی گردد بلکه کشوری ‘خوب و توسعه یافته تلقی می گردد که دارای سرمایه اجتماعی یعنی داشتن شهروندان مشارکت جو و متعهد در پیشبرد اهداف جامعه باشد.

مهندس هاشمی متذکر شد: موضوعی که باعث انسجام‘ همبستگی و توسعه یک جامعه می گردد سرمایه اجتماعی آن جامعه است لذا همانطوری که در جنگ مشاهده نمودیم اکثر کشورهای جهان در طول 8 سال جنگ تحمیلی علیه کشور ایران اسلامی متحد و هم پیمان شدند اما به جهت داشتن روحیه ایمان‘ تعهد و مشارکت جوانان و مردم کشور‘ دشمنان قادر به پیشبرد هیچ کدام از اهدافشان نشدند.

وی با بیان اینکه جامعه ای که دارای سرمایه اجتماعی نباشد محکوم به شکست است گفت: ما به پشتوانه دین اسلام و قرآن کریم می توانیم پاکترین‘ سالم ترین و بهترین جامعه را داشته باشیم و با تشریک مساعی‘ معاضدت هم افزایی و همکاری جامعه را به سمت پیشرفت و توسعه افزون تر رهنمون سازیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: جامعه ای که دارای نظم باشد ‘ پیشرفت و توسعه خواهد یافت و در چنین جامعه ای شهروندان احساس آرامش‘ امنیت‘ رفاه و آسایش خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه در پایان سخنان خود از نیروی انتظامی استان در برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

در این مراسم از افراد موثر که در نظم و کنترل اجتماعی نقش داشته اند‘ با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد